Lohdutuksen säveliä nokkahuiluin

Piiparisten nokkahuiluyhtyeessä soittaa koko perhe

Ykspihlajan kirkon suojissa lauletaan perjantai-iltana 22. maaliskuuta lohdutuksesta ja toivosta. Lohdutuksen säveliä -illassa ovat mukana Ykspihlajan kirkkokuoro, naiskuoro Doulos ja nokkahuiluyhtye Piipariset. Lisäksi kuullaan Kokkolan suomalaisen seurakunnan kanttorin Janne Salmelan yksinlaulua ja lauletaan yhteisvirsiä.

Nokkahuiluyhtye Piiparisessa on edustettuna koko nokkahuiluperhe: Janne Salmela soittaa sopraanonokkahuilua ja tenorinokkahuilua, kappalainen Petri Kasari puhaltaa alttonokkahuiluun sekä sopraninoon, Heli Uusimäen soitin on tenorinokkahuilu ja Hannu Junturan bassonokkahuilu.

Piiparisten ohjelmisto koostuu lähinnä klassisesta ja barokin aikaista musiikista sekä keskiajalla nokkahuilulle sävelletyistä kappaleista.

Kuorot laulavat kappaleet Silloin kun en itse jaksa, Ihmettelen rakkauttaan, Mua tartu käteen Herra sekä Ristis luokse Jeesus sun. Kanttori Salmela laulaa Hilja Aaltosen ja Hannu Huhtalan kappaleet, Anna  sade Jumala, Jumalan kädet kantaa sekä Hyvä Paimen. Perjantai-illan tilaisuudessa Kokkolan suomalaisen seurakunnan kappalainen Sari Kontinen-Koski lukee psalmeja.

Teksti: Janne Salmela

Lohdutuksen säveliä pe 22.3. klo 18 Ykspihlajan kirkossa.

2024-03-14 13:14:00.0