Kuvakooste Kokkolan ammattiopistosta ja Centrian ammattikorkeakoulusta sekä Keski-Pohjanmaan konservatoriosta.

Oppilaitospappi esittäytyy

Oppilaitostyö on yksi kirkon erityistyömuoto. Kokkolassa oppilaitospappi tekee työtä toisen asteen ja korkeakoulujen kanssa, näiden oppilaitosten, opiskelijoiden ja työntekijöiden arjessa.

Oppilaitospappi toimii osana opiskelijoiden hyvinvointipalveluja. Tärkeimpiä tehtäviä on olla läsnä ja tavoitettavissa jokaisen omista lähtökohdista käsin – tuputtamisesta ja käännyttämisestä ei missään nimessä ole kysymys! Oppilaitospappi tarjoaa opiskelijoille ja oppilaitosten henkilökunnalle mahdollisuuden luottamuksellisiin keskusteluihin kaikista asioista maan ja taivaan väliltä. Mikään asia ei ole liian pieni tai suuri, pelottava tai kielletty. Ota rohkeasti yhteyttä, kun siltä tuntuu – yksin ei kenenkään tarvitse eikä saa jäädä!

Jos kaipaat henkilökohtaista keskustelua, lähetä sähköpostia tai soita, niin varataan yhdessä sopiva aika. Oppilaitospappia saa toki aina myös nykäistä hihasta, kun hänet näkee omassa oppilaitoksessa.

Oppilaitospappi on mukana monissa oppilaitosten tapahtumissa ja tilaisuuksissa. Silloin tällöin hän pitää oppituntejakin. Hän tekee yhteistyötä oppilaitosten hyvinvointi- ja kriisiryhmien sekä oppilaskuntien kanssa.

Oppilaitospappi tarjoaa myös yhteyden seurakuntaan, monenlaisiin kohtaamisiin, tilaisuuksiin, hiljentymiseen. Myös näiltä sivuilta saat tietoa siitä, mitä kaikkea seurakunnassa on tarjolla. Jokaiselle halukkaalle löytyy oma paikka ja tapa olla mukana!

Oppilaitospappi on käytettävissä myös, kun tarvitaan pappia kirkollisiin toimituksiin (kaste, avioliittoon vihkiminen, hautaaminen, kodin siunaus) tai vaikkapa aikuisrippikouluun.

Oppilaitospapin toimipaikat

• Kpedu, Kokkolan kampus, ammattilukio
  • Centria ammattikorkeakoulu, Kokkolan kampus, Kokkolan konservatorio
  • Kokkolan yliopistokeskus Chydenius

Student pastor aka university chaplain

Kokkola has a student pastor, who is an Evangelic Lutheran reverend in Kokkola Parish.

Student pastor is available for all the students and the faculty in Kpedu and Centria regardless of anybody’s religion or denomination - or any other feature. You are safe to come as you are.
Contacting student pastor is confidential and free of charge.

You can contact for example, when

• you wish to talk to someone about anything going on in your life. No topic is too small or too big or forbidden.
  • you are interested in talking or learning more about a philosophical or theological topic.
  • you need more information about church ceremonies (such as marriage, blessing of a marriage, prayer for the spouses, blessing of home or baptism).
  • you wish to have confirmation training (rippikoulu).
  • you’d like to organize a student gathering and need help with that.
  • you are interested in meeting other students in casual atmosphere – welcome to join me in Student evenings at Backstage.
  • something else – you name it!

Student pastor doesn’t have a permanent office at the campus.

YouTube-video

vs. oppilaitospastori