Johtokunnat 2023-2026

Seurakunnan eri toimintamuotoja hallinnoivat seurakuntaneuvoston valitsemat johtokunnat.

Kokkolan suomalaisessa seurakunnassa siirryttiin uudenlaiseen hallintorakenteeseen 1.1.2019. Johtokuntia on aikaisemman kahdeksan asemesta kolme. Seurakunnan työalat jaetaan palvelun, kasvatuksen ja yhteyden johtokuntien alaisuuteen.

Palvelun johtokunnan työalaan kuuluvat diakonia, Palvelevan puhelimen neuvottelukunta sekä päihde-, kriminaali- ja katulähetystyö.

Kasvatuksen johtokunnan työalaan kuuluvat pikkulapsityö, pyhäkoulutyö, päiväkerhotyö, varhaisnuorisotyö, erityisnuorisotyö, rippikoulutyö, nuorisotyö, nuorten aikuisten toiminta, perhetyö, koulu- ja oppilaitostyö.

Yhteyden johtokunnan työalaan kuuluvat jumalanpalvelus- ja musiikkityö, aikuistyö, lähetystyö ja maahanmuuttajatyö

Palvelun johtokunta

Känsälä Jussi, pj.