Miehellä on kädessään kivi, jossa lukee Believe, suomeksi usko.

Rippikoulu aikuisille

Oletko kirkon jäsen, mutta epävarma siitä, mitä luterilaisuus oikeastaan on?  Tai onko rippikoulu jäänyt väliin ja haluaisit käydä sen nyt? Vai oletko muuten vain kiinnostunut uskosta ja haluat tulla kuulolle, kyselemään ja etsimään vastauksia yhdessä? Nyt se on taas mahdollista, rippikoulu aikuisille alkaa helmikuussa.

Ilmoittautuminen on päättynyt.

Kokoontumiskerrat ja lisätietoa:

1. kerta to 1.2. klo 17-19  Nyt ihmettelen tässä  ja Miten Jumala puhuu meille?

• Yhteinen aloitus ja tutustuminen sekä ensimmäisellä kerralla käsittelemme sitä, miten Jumala antaa tietoa itsestään. Illan aikana saamme lyhyen johdatuksen Raamattuun ja katekismuskristillisyyteen, Petri Kasari.

2. kerta 8.2. klo 17-19 Arjen valinnat: rakkaus, oikeudenmukaisuus ja luomakunnan eheys

• Ilta käsittelee etiikka, lähimmäisenrakkautta  ja oikeudenmukaisuutta, kirjoitettuna ihmisten sydämiin ja ilmaistuna kymmenessä käskyssä, sekä totuuden etsimistä,  Jukka Saarenpää ja erityisdiakoni Anne Laine.

3. kerta 15.2. klo 17-19 Kristinuskon Jumala? ja Jeesus pelastaa, mutta miten?

• Kolmannella kerralla käsittelemme muun muassa kolminaisuusoppia, Jouni Sirviö ja Jeesuksen elämäntarinaa, sekä sovitusoppeja lyhyesti,Tiia Hauhio.

4. kerta 22.2. klo 17-19 Pyhä Henki luo uutta! ja Rukous

•  Illassa käsitellään Pyhä Hengen tehtävää ja toimintaa, Tatu Koutonen ja Mitä rukous on ja miten rukous voi olla voimavarana, sekä mitä Jeesus opetti rukouksesta, Erja Vaarala-Saarenpää.

5. kerta  29.2. klo 17-19 Kaste ja Ehtoollinen.

• Illassa käsitellään luterilaisen kirkon kastetta, Sari Kontinen-Koski ja lapsityönohjaaja sekä ehtoollista, Antti Björklund.

6. kerta 7.3. klo 17-19 Ihminen palvelee  ja Jumala lähettää

• Illan aiheena käsitellään diakonia ja mitä se on? Jorma Harju ja diakoniatyöntekijä, sekä lähetystyötä ja kirkon kasainvälistä työtä, Petri Kasari, lähetyssihteeri Minna Lempiälä ja kansainvälisentyön tekijä Natalia Haponen.

7. kerta 14.3. klo 17-19 Jumala palvelee

• Illan aiheena messu, kirkkovuosi ja kirkkomusiikki. Suunnitellaan yhdessä konfirmaatiomessu, Sari Kontinen-Koski, Petri Kasari ja Janne Salmela.

8. kerta 7.4. Päätösmessu, Kokkolan kirkossa.

•  Konfirmaatiomessu, Sari Kontinen-Koski liturgi, Petri Kasari avustaa messun,
     kanttorina Janne Salmela.

Oheistehtävät

• Luetaan seuraavan kokoontumisen aihe katekismuksesta
  • Kaksi vierailua, toinen messussa ja toinen sellaisessa seurakunnan toiminnassa, jossa ei aikaisemmin ole ollut mukana
  • Opetellaan Uskontunnustus, Isä meidän-rukous ja Herran siunaus, joita käytetään messussa ja kirkollisissa toimituksessa sekä yhteisissä kokoontumisissa.

Kuvan keskellä on risti, jota kiertää teksiti: rippikoulu aikuisille, lähde yhteiselle matkalle.