Kokkolan suomalaisen seurakunnan Mietiskely- ja rukouspolut

Kesällä 2020 Kokkolan keskustaan valmistui ensimmäinen Mietiskely- ja rukouspolku, jossa on yhteensä 10 kohdetta. Siitä tuli myönteistä palautetta paikallisesti ja valtakunnallisesti, mikä innosti jatkamaan uusiin kohteisiin.

Vuoden 2021 kohteet teksteineen ja kuvineen sijoittuvat Marian ja Annan hautausmaille sekä Kirkonmäelle. Yllättäviäkin asioita on valmistelutyöryhmä löytänyt tutuiksi luulemissaan paikoissa kaivellessaan vanhaa historiaa esiin. Työryhmään on kuulunut muutamia vapaaehtoisia ja seurakunnan työntekijöitä.

Kesällä 2022 valmistunut uusin kohde sijoittuu Elisabethin hautausmaalle.

Myöhemmin valmistuu kuudeskin polku, Surun polku. Siinä käsitellään surua moniulotteisesti ja aihepiiri liittyy sururyhmissä käytettävän materiaalin.

Ohjeistus:

Jokaiseen kohteeseen kuuluu oma mietiskely- ja rukouspolku -vihkonen. Sen voi avata ja tallentaa älypuhelimelle. Kohteissa 1, 2, 3, 4 ja 5 on oma postilaatikko, mistä löytyy kesäkaudella kävelyreitille mukaan otettava paperinen vihko. Vihkosen voi pitää sen omanaan tai palauttaa laatikkoon. Vihkoja kaikkiin kohteisiin voi kysyä myös seurakunnan neuvonnasta.

Mietiskely- ja rukouspolut

Klikkamaalla otsikkoa pääset tutustumaan kohteeseen ja katsomaan videoita.

1. Keskusta

Mietiskely- ja rukouspolku -vihkosen mobiiliversioLinkki avautuu uudessa välilehdessä.
Paperiversio löytyy kesäkaudella Kokkolan kirkon ilmoitustaulun vieressä olevasta postilaatikosta.

2. Annan hautausmaa

Mietiskely- ja rukouspolku -vihkosen mobiiliversio ja kartta.
Paperiversio löytyy kesäkaudella hautausmaan oikeanpuoleisen pääportin luota, ilmoitustaulun viereisestä postilaatikosta.

3. Marian hautausmaa

Mietiskely- ja rukouspolku -vihkosen mobiiliversio ja kartta.
Paperiversio löytyy kesäkaudella Marian kappelin luota, ilmoitustaulun viereisestä postilaatikosta.

4. Kirkonmäki

Mietiskely- ja rukouspolku -vihkosen mobiiliversio.
aperiversio löytyy kesäkaudella postilaatikosta, joka on Kaarlelan kirkon parkkipaikalla olevan ilmoitustaulun vieressä.

5. Elisabethin hautausmaa

Mietiskely- ja rukouspolku -vihkosen mobiiliversio ja kartta
Paperiversio löytyy kesäkaudella kahdesta eri postilaatikosta, jotka ovat ilmoitustaulujen vieressä Elisabethin hautausmaan pääporttien läheisyydessä. Toinen laatikko on Rauhanyhdistyksen suunnalta tulevalla portilla ja toinen valtatie 8:n puoleisesta portista tultaessa.

Kaikki Mietiskely- ja rukouspolun vihot voi myös hakea Kokkolan seurakuntayhtymän neuvonnasta, Läntinen Kirkkokatu 17, klo 9-15 välisenä aikana.

Lisätietoja ja palaute: Kokkolan seurakuntayhtymän neuvonta, p. 06 8296111 (ma-pe klo 9-15), kokkola@evl.fi

Muut pyhiinvaellukset Suomessa

Tästä linkistä pääset tutustumaan myös muihin pyhiinvaelluksiin muualla Suomessa.