Kaarlelan seurakuntakoti

0503147559 palveluvastaava

0503147560 vahtimestari-siivooja

320

Kaarlelan seurakuntakoti palvelee monipuolisesti seurakunnan toimintaa. Seurakuntakoti soveltuu myös perhejuhlien ja muistotilaisuuksien pitopaikaksi.

Tiloja voi varata kirkkoherranvirastosta, Läntinen Kirkkokatu 17, 1. kerros, p. 06 8296 880.

Ensimmäinen kerros

• Anders-sali on saanut nimensä Kokkolan kuuluisan kirkkoherran Anders Chydeniuksen (1729-1803) mukaan. Salissa on 200 istumapaikkaa ja viereisessä ruokasalissa vielä 120 pöytäpaikkaa. Salissa pidetään hautajaisten muistotilaisuuksia, kuoroharjoituksia, perhekirkkoja, seurakuntailtoja ym.
  • Anna-salin nimi tuo mieleen monta Annaa, mm. "seurakunnan äidin" Anna Krookin (1905-70). Anna-salissa on 100 istumapaikkaa ja siihen liittyvässä ruokasalissa 50 pöytäpaikkaa. Myös Anna-salissa pidetään usein muistotilaisuuksia ja molempien seurakuntien erilaisia tilaisuuksia. Anna-sali ja ruokasali ovat myös mahdollinen näyttelytila.
  • Himmelissä oli aluksi diakonissan ja talonmiehen asunto. Nyt Himmelissä on seurakuntien työntekijöiden työhuoneita. Himmeli on nimikilpailun satoa. Tilassa on Tuomas Kiviniemen merivehnästä tekemä himmeli.

Kellarikerros

Kellarikerrokseen pääsee myös Kruunupyyntien puoleisesta päädystä.

• Öja-auditorio on talon Öjan puoleisessa kulmassa. Se on muun muassa seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston kokoushuone. Istumapaikkoja on 64. Auditoriota vuokrataan myös seurakunnan ulkopuoliseen käyttöön. Auditoriossa on  ajanmukainen tekninen varustus. Tiedustelut kirkkoherranvirastosta, p. 06 8296 880.
  • Martta-sali on paljon käytetty kokous- ja seurakunnallisten työpiirien kodikas kokoontumistila. Nimi muistuttaa ahkerasta ja uskonsa tunnustaneesta Betanian Martasta. Martta-salissa on 50 pöytäpaikkaa ja tarjoilumahdollisuus (myös Öja-auditorion käyttäjille).
  • Helena-sali on saanut nimensä ensimmäisen nimeltä tunnetun kaarlelalaisen lapsen mukaan. Kodikas Helena-sali on äiti-lapsikerhojen ja muidenkin lapsiryhmien kokoontumistila.
  • Solo on pieni kokoushuone. Seurakuntaneuvos Raija-Liisa Mikkola esitti sitä nimikilpailussa.
  • Tararant on vanhastaan ruotsalaisen seurakunnan nuorten kokoontumistila, mutta kodikkaassa salissa pidetään myös aikuisten kokouksia, raamattupiirejä ym. Se on saanut nimensä läheisestä Nuija-sodan kahakkapaikasta 1597. Muistolaatta on seurakuntakodin ja Kruunupyyntien välisessä suuressa kivessä.
  • Kissankulma on suomalaisen seurakunnan päiväkerhojen kokoontumistila. Nimi juontaa Vaahteramäen Eemeli -kirjoihin. Ennen tämä osa talosta oli autotalleina.

Kun seurakuntakoti otettiin uudelleen peruskorjauksen jälkeen käyttöön 2005, järjestettiin tilojen nimeämiskilpailu. Useimmat nimet ovat Mikko Himangan ja Maj-Britt Källström-Himangan käsialaa.

Seurakuntakodin pohjapiirros

Kaarlelan kirkon vieressä sijaitseva Kaarlelan seurakuntakoti valmistui 1958 silloisen Kaarlelan seurakunnan käyttöön. Seurakuntakodin suunnitteli tunnettu professori Erik Kråkström (1919-2009), jonka parhaimpiin töihin rakennus kuuluu. Vuosina 2004-05 rakennus peruskorjattiin alkuperäistä suunnitelmaa kunnioittaen.

Anders-salissa ja Öja-auditoriossa on induktiosilmukka.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Vahtimestari paikalla

pe 26.4. klo 18.00

Kansainvälinen pyhäkoulu

Toimintailta maahanmuuttajaperheiden ja kantasuomalaisten perheiden lapsille.

Karenilaisten seurat ja pyhäkoulu

Karenilaisen seurakunnan jumalanpalvelus.

Sudanilaisten/arabiankieliset seurat

Sudanilaisten /Arabiankieliset seurat.

Kruunupyyntie 3, 67700 Kokkola

Raamattuluento: profeetta Hesekiel ja hänen nimissään kulkeva kirja

Raamattuluento: profeetta Hesekiel ja hänen nimissään kulkeva kirja.

Ukrainan/venäjänkielinen pyhäkoulu

Ukrainan/venäjänkielien pyhäkoulu.

Ukrainan/venäjänkieliset seurat

ti 30.4. klo 18.00 -20.30

Kruunupyyntie 3, 67700 Kokkola

Ukrainan- ja venäjänkielisten naisten solu

Yhteistä keskustelua elämästä kahvikupin ääressä, Raamatun lukemista, rukousta.
to 2.5. klo 17.00 -20.00

Kansainvälinen miesten toimintapiiri

Kansainvälinen miestenpiiri maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille, tervetuloa!