Papit

Kun järjestät ristiäisiä, häitä tai kodin siunaamisen, ole yhteydessä kirkkoherranvirastoon, jossa sovitaan tilaisuudessa mukana oleva pappi. Pappeihin voit olla yhteydessä myös kun tarvitset keskusteluapua elämän kriisitilanteissa sekä hengellistä tukea ja ohjausta.

Papin erityisenä tehtävänä on julkisen jumalanpalveluksen, erityisesti messun toimittaminen, ja pyhien sakramenttien jakaminen, muiden kirkollisten toimitusten hoitaminen sekä yksityinen sielunhoito ja rippi.

Tilavarauksissa voit olla yhteydessä kirkkoherranvirastoon.

Päivystävä pappi
050 3147 258
Päivystävä pappi vastaa työtilanteen salliessa. Jätä halutessasi yhteydenottopyyntö ääniviestinä. (Ei tekstiviestejä)

Kehitysvammaistyön pappi

Nimikkeiden eroja

Kappalainen, kirkkoherra ja pastori ovat kaikki pappeja, jotka voivat hoitaa kirkollisia toimituksia eli kasteita, avioliittoon vihkimisiä ja hautaan siunaamisia.

Tarkempia tietoja kirkon työntekijöiden nimikkeistä löydät Aamenesta öylättiin -sanastosta.

Antti Björklund

vs. oppilaitospastori