Merkkipäivät

Elämän varrelle mahtuu tapahtumia, jolloin juhlat ja muistamiset ovat paikallaan.

Seurakunta haluaa muistaa merkkipäivän sankaria. Kun vietät erityistä juhlapäivää, voit pyytää papin, diakoniatyöntekijän tai seurakunnan vapaaehtoisen tervehdyskäynnille luoksesi. Kutsuminen ei edellytä juhlia ja täytekakkua tai mitään erityisjärjestelyjä.

Seurakunnalla on myös säännöllisiä muistamistapoja tietyn ikäisille.

1–3-vuotiaat

Seurakunta lähettää syntymäpäiväkortin 1–3-vuotiaille lapsille.

4-vuotiaat

Myös 4-vuotiaille lähetetään onnittelukortti kotiin ja mukana tulee kutsu kirkkoseikkailuun. 4-vuotiaat saavat kirkkoseikkailusta lahjaksi Lasten Raamatun.

Kymppisynttäreiden logo.

10-vuotiaat

Kaikille Kokkolan suomalaisen seurakunnan täyskympeille lähetetään kotiin kirjeitse seurakunnan tervehdys, onnittelut ja kutsu mukaan toimintaan.

Joka vuosi pyöreitä juhlitaan myös kymppikonserteissa ja -synttäreillä.

Ikäihmisten muistaminen

Yhteissyntymäpäivät
70-vuotiaille järjestetään juhlat kaksi kertaa vuodessa. Keväällä (1.1.-30.6.) täyttäville ja syksyllä (1.7.-31.12) täyttäville. Seurakunta lähettää postitse onnittelukortin ja kutsun juhliin.

Tervehdyskäynti
• 80-vuotiaisiin otetaan yhteyttä seurakunnasta ja tarjotaan onnittelukäyntiä. Jos syntymäpäiväsankaria ei tavoiteta, lähetetään postitse kortti ja tiedot, mihin voi ottaa yhteyttä mahdollista onnittelukäyntiä varten.
• 90-vuotiasiin ja sitä vanhempiin otetaan yhteyttä joka vuosi. Jos onniteltavaa ei tavoiteta, lähetetään postitse kortti ja tiedot, mihin voi ottaa yhteyttä mahdollista onnittelukäyntiä varten.

Seurakunnan onnittelukäyntejä tekevät diakoniatyöntekijät ja papit sekä perehdytetyt vapaaehtoiset.

Kukkien ojentaminen.