Riisin ja hirssin tähkiä käsissä.

Lähetystyö

Miksi lähetystyötä tehdään?

Lähetystyö perustuu Jeesuksen antamaan lähetyskäskyyn tehdä kaikki kansat hänen opetuslapsikseen kastamalla ja opettamalla. Velvoite tehdä lähetystyötä sisältyy siis jo jokaisen kristityn omaan kasteeseen. Siksi jokainen kristitty on kutsuttu tekemään lähetystyötä tavalla tai toisella. Sinullekin on paikka seurakunnan lähetystyössä!

Miten lähetystyötä tehdään?

Nykyaikainen lähetystyö on kokonaisvaltaista ihmisen huomioonottamista - sekä hengelliset että aineelliset tarpeet huomioidaan. Lähetystyöntekijät työskentelevät kentillä mitä erilaisimmissa ammateissa. Evankeliumin sanomaa kerrotaan sekä julistaen että palvellen. Seurakunta kerää toiminnallaan varoja lähetystyöhön.

Lähetyspiirit

Kokkolan suomalainen seurakunta tukee lähetystyöntekijöitä maailmalla. Lähetysasiaa pidetään esillä muun muassa lähetyspiireissä, joissa kerätään varoja lähetykselle.

Tiistai

• parillisina viikoina klo 13.00 Kirkonmäen lähetyspiiri Kaarlelan seurakuntakodissa

Keskiviikko

• joka keskiviikko tehdään käsitöitä yhdessä Lähetyssopessa
  • kerran kuukaudessa klo 13.30 Elyn päiväkahvit Kaarlelan seurakuntakodin Martta-salissa

Torstai

• joka viikko klo 12.00–13.00 Lauluhetki Lähetyssopessa
  • joka viikko klo 13–14.30 Diakonia- ja lähetyspiiri Ykspihlajan kirkolla

Kuvakoosteessa lähetyksen vapaaehtoisia sekä käsitöitä.

Lähetyssoppi

• Lähetyssopen kahvila ja käsityömyymälä on avoinna syyskuusta toukokuuhun ti-to klo 10-14.
  • osoite: Läntinen Kirkkokatu 19, Kokkolan kirkkoa vastapäätä.
  • vapaaehtoisvoimin toimiva kahvipaikka, jonka tuotoilla tuetaan lähetystyötä ja kansainvälistä diakoniaa
  • kahvi, suolainen & makea leivonnainen 4 euroa
  • myytävänä käsitöitä, kortteja, adresseja
  • tiistaisin tarjolla vohveleita
  • keskiviikkoisin tehdään yhdessä käsitöitä
  • torstaisin klo 12 lauluhetki, jossa lauletaan virsikirjasta ja eri herätysliikkeiden laulukirjoista
  • lapsille oma leikkipaikka, syöttötuoleja ja euron hinta kahvilan tarjoiluista

Hyvän Mielen -lounas

• keskiviikkoisin ja torstaisin klo 11-13 syyskuusta juhannukseen saakka Kokkolan seurakuntakeskuksen Alasalissa
  • tuotto käytetään lähetyksen ja diakonian hyväksi
  • tarjolla on maukasta kotiruokaa, joka sisältää lämpimän ruoan, salaatin, jälkiruoan ja kahvin
  • hinnat: aikuiset 11 e,  4-11-v. 3 e, alle 4-vuotiaat ilmaiseksi

Seurakunta sosiaalisessa mediassa

Toimintaa toteutetaan myös sosiaalisessa mediassa. Liity joukkoon Facebookissa!

Lähetyssoppi KokkolaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Kokkolan suomalainen seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

lähetys- ja kansainvälisentyön ohjaaja

Kokkolan suomalainen seurakunta