Kokkolan suomalaisen seurakunnan vapaaehtoiset esitellään videosarjassa

Vapaaehtoistoiminta on tärkeä osa seurakunnan yhteiselämää. Esittelemme kuukausittain ihmisiä, jotka antavat korvaamattoman tärkeän panoksensa seurakunnan hyväksi.

Löydä sinäkin oma paikkasi vapaaehtoistoiminnassa. Ota rohkeasti yhteyttä.

Kukkaryhmä somistaa Kokkolan kirkon

Kokkolan suomalaisen seurakunnan vapaaehtoiset Aino Manninen ja Nox Lehtimäki sekä Sirkka Kuusniemi-Kata, Kaisu Mikkola, Heleena Uusimäki ja  Salme Heino kuuluvat kukkaryhmään, joka somistaa kesäaikana luonnonkukilla Kokkolan kirkon sunnuntaijumalanpalvelukset. Naiset toivovat nuoria mukaan kesäkuun alkupuolelta syyskuun lopulle kestävään kukkaryhmän vapaaehtoistoimintaan, jotta toiminta saisi jatkua.

Urho Holm - suntion apulainen

Suntion työhän kuuluu monenlaisia tehtäviä sekä ennen messua, messun aikana ja sen jälkeen. 12 vuotias Urho Holm on toiminut vapaaehtoisena suntion apulaisena jo yli 2 vuotta ja kertoo mitä kaikkea työ pitää sisällään. Hän pitää tehtävästään koska voi palvella Herraa ja auttaa ihmisiä.

YouTube-video

Palveleva puhelin, netti ja chat

Kirkon keskusteluavun päivystäjät toimivat aina nimettöminä puhelin- ja verkkoauttajien eettisten ohjeiden mukaisesti.  Videon tekstit ovat vapaaehtoisilta päivystäjiltä, mutta heidän ääninään toimivat toiset henkilöt.

Tuulikki Herronen - Lähetys

Lähetystyö on monipuolista ja kokonaisvaltaista ilosanoman jakamista Jeesuksesta sanoin ja teoin. Seurakunnan lähetystyötä toteutetaan yhdessä eri työalojen, vapaaehtoisten, lähetysjärjestöjen sekä muiden yhteistyökumppaneiden kanssa. Tuulikki Herronen kertoo minkälaisissa tehtävissä lähetyksen saralla voi vapaaehtoistyöntekijä esimerkiksi palvella.

Markku Luoto, Hilppa Tyni ja Pentti Latvala - katulähetys

Katulähetys työssä laskeudumme kaikkein vähäosaisimpien pariin kynnyksettömällä tasolla. Yksinäisyys, syrjäytyneisyys, erilaiset riippuvuudet, rikokset ja vähäosaisuus ovat työalan ytimessä. Katulähetys tarjoaa kohtaamisen ja huomatuksi tulemisen paikan. Katulähetyksen vapaaehtoisuudesta kertovat Markku Luoto, Hilppa Tyni ja Pentti Latvala.

Terttu Tuoreniemi, Marketta Rajala ja Eila Kalliokoski - diakonia

Diakonia on lähimmäisenrakkautta ja yhteisvastuuta, vierellä kulkemista, elämän ilojen ja surujen jakamista, rohkaisua ja toivon näköalojen löytämistä. Omista kokemuksistaan ”palvelun poluilla” kertovat vapaaehtoiset Terttu Tuoreniemi, Marketta Rajala ja Eila Kalliokoski.

Orvokki Sainio - kuorotoiminta

Musiikki on tärkeä osa seurakunnan elämää ja se tukee samalla myös ihmisen omaa hyvinvointia. Tutustu Johannakuoroon ja kuule miksi juuri kuorotoiminta on Orvokki Sainiolle niin tärkeää.

Bath She Ba ja Elina Paasikivi - maahanmuuttajat ja kansainvälinen työ

Tällä kertaa esittelemme kaksi vapaaehtoista, jotka toimivat maahanmuuttajien parissa monissa erilaisissa tehtävissä. Bath She Ba ja Elina Paasikivi kertovat lisää siitä, mitä kaikkea vapaaehtoisuuteen voi kuulua ja mikä siinä on kaikista parasta.

Jade Englund ja Ilona Almén - isoset

Isoset ovat tärkeä osa rippikoulumatkaa ja seurakuntaan juurtumista. Tammikuun vapaaehtoisten esittelyssä Jade ja Ilona kertovat omasta tiestään vapaaehtoistyöhön isosena ja siitä, mitä kaikkea isostoiminta antaa!

Timo Rajaniemi - JP-ryhmä

Ensimmäisenä vuorossa on Timo Rajaniemi, joka palvelee seurakuntaa muiden tehtäviensä lisäksi jumalanpalvelusryhmän jäsenenä. Hän kertoo meille, mitä tuohon tehtävään kuuluu ja mikä on saanut hänet lähtemään mukaan seurakunnan toimintaan.