Mietiskely- ja rukouspolku Kokkolan keskustassa

Kokkolan ydinkeskustaan valmistui Mietiskely- ja rukouspolku, ns. kaupunkipyhiinvaellusreitti, kesällä 2020. Vihkonen on kesäaikaan vapaasti saatavilla Kokkolan kirkon ilmoitustaulun vieressä olevasta postilaatikosta. Paperiversioita voi kysyä myös seurakunnan neuvonnasta. Puhelimeen voi tallentaa oman PDF-version täältä. Linkistä vihon voi myös tulostaa.

Reittiä on ollut valmistelemassa joukko seurakunnan vapaaehtoisia ja työntekijöitä.

• Vaellusreitillä on kymmenen kohdetta, jotka voi kiertää haluamassaan järjestyksessä.
  • Oletettu lähtöpaikka on Kokkolan kirkko, mistä voi edetä esimerkiksi seurakuntakeskuksen ja Chydenius-puiston kautta Isokadun varrella oleville kohteille ja sieltä Puurokarille. Suntin varrelta reitti kulkee vanhan kaupungin läpi ortodoksisen rukoushuoneen kautta Katariinan puistoon, Katariinan kalmiston porteista kalmiston sisäpihalle sekä lopuksi Länsipuistoon Tyrsky-patsaalle.
  • Reitin voi halutessaan aloittaa mistä tahansa kohteesta ja sen voi kiertää kokonaisuudessaan tai muutama kohde kerrallaan.
  • Matkan kokonaispituus on 2,3-3 km reittivalinnasta riippuen.
  • Reitti soveltuu kaiken ikäisille.

Mietiskely- ja rukouspolun sisällöstä vastaa Kokkolan suomalainen seurakunta.

Kohteiden esittelyvideot

Videot on kuvannut ja editoinut Seppo Lamminen. Tekstitys puuttuu videoista 00, 03 ja 04.

Jos tekstitys ei näy:

1. Paina Play ja video lähtee pyörimään.
2. Pidä kursori videon päällä ja klikkaa ruudun oikeassa alareunassa olevaa Youtube-logoa.
3. Kun siirryt Youtube-sivulle, pidä kursori videon päällä,
4. valitse ensimmäinen, oikeassa alareunassa olevista viidestä kuvakkeesta, ja klikkaa tekstitys päälle.

YouTube-video