Kuvakooste päiväkerhoista: lapset piirtää, nukketeatteri, lapset retkellä ja lapset kirkon alttarilla.

Päiväkerhot

Leikin lumoa ja hiljaisuutta

Päiväkerhot ovat kirkon järjestämää kristilliseen arvopohjaan perustuvaa varhaiskasvatusta 3–5-vuotiaille lapsille. Lapsesta välittäminen, lapsuuden ilon kokemukset ja lapsen hengellisen herkkyyden vaaliminen ovat päiväkerhon ydintä. Päiväkerho tukee lapsen uskoa ja kokemusta siitä, että seurakunta on hänen kristillinen kotinsa.

Kerho tarjoaa lapselle mahdollisuuden päästä mukaan iloiseen ja pedagogiseen toimintaan. Kerhoissa opetellaan hiljentymistä sekä ihmetellään elämän pieniä ja isoja asioita, leikitään, lauletaan, askarrellaan, satuillaan, opetellaan ryhmätaitoja ja ulkoillaan.

Päiväkerhot kokoontuvat

Päiväkerhojen toimintavuosi kestää syksystä kevääseen. Päiväkerhot kokoontuvat arkisin: 3-5-vuotiaiden ryhmät kahdesti viikossa kolmen tunnin ajan ja 5-vuotiaat kolmannen kerran viikossa.

Kerhopäivällä on oma rytminsä, johon kuuluu monenlaista toimintaa; hiljentymistä, musisointia, rukousta, raamatunkertomuksia, leikkiä, askartelua, ulkoilua ja satuja.

Päiväkerhojen toimipisteet

Halkokari
Jylhänrinne, Halkokarintie 19
Lastenohjaaja Aino-Sofia Koivisto, p. 050 3147 274

Seurakuntakeskus
Läntinen Kirkkokatu 17
Lastenohjaaja Eija Korkia-Aho, p. 050 3147 272

Kaarlelan seurakuntakoti
Kissankulma
Kruunupyyntie 3
Lastenohjaaja Päivi Rannisto, p. 050 3147 275, Marja Tuoreniemi p. 050 3147 278.

Ykspihlajan kirkko
Iltaruskontie 1
Lastenohjaaja Kaisa Toppinen, p. 050 3147 271

Päiväkerhoasioissa voit ottaa yhteyttä suoraan kerhopaikan lastenohjaajaan tai varhaiskasvatuksen ohjaaja Sirpa Karjalaiseen, p. 050 3147 270. Päiväkerhojen vapaita paikkoja voi tiedustella suoraan kerhopisteiden lastenohjaajilta.

Mitä mukaan kerhoon?

Mukaan tarvitset kerhorepun, eväät ja tossut sekä sään mukainen vaatetus ulkoiluun.

Päiväkerhoissa on lukukausimaksu

• kaksi kerhokertaa viikossa 30 e, sisarukset 45 e ja useampi lapsi 50 e/lukukausi
  • viisivuotiaiden kolmas kerhokerta viikossa + 15 e/lukukausi