P.O.L.K.U.

Tiesitkö, että P.O.L.K.U -sanan kirjaimet kätkevät sisälleen viestin; Pysähdyn Osallistun Lähden Kasvan Uskon ja uskallan?

P.O.L.K.U. on koko kasvatuksen yhteinen vapaaehtoisuuteen valmistava polku. Mukaan ovat tervetulleita kaikki rippikoulun käyneet nuoret, jotka haluavat toimia eri tehtävissä seurakunnan keskellä. Matkan varrella nuori saa mm. valmiudet toimia pienryhmän ohjaajana perheleireillä, kouluikäisten toiminnassa sekä rippikouluissa.

Lue Kokkola-lehdessä 12.5.2021 julkaistu Camilla Myllymäen juttu P.O.L.K.U.-koulutuksesta.

Polku-koulutus

• Sisältää perjantai-illan tapaamisia sekä kaksi viikonvaihdeleiriä.
  • Antaa valmiudet toimia isosen tehtävässä kouluikäisten leireillä ja rippikoulussa.

Sisältö ja aikataulu

Iltatapaamiset perjantaisin klo 17.30-18.30 seurakuntakeskuksen Yläsalissa + nuortenilta Avarassa
Pe 1.9. Alkuinfo
Pe 22.9. Rippikoululaisesta isoseksi: vahvuuteni ja kasvun paikkani
Pe 13.10. Vuorovaikutustaidot
Pe 1.12. Ryhmäprosessi
Pe 16.2. Pelit ja leikit
Pe 15.3. Pienryhmän ohjaaminen
Pe 3.5. Isosen hyvinvinti, oikeudet ja velvollisuudet

Valtakunnallinen ohjaajapäivä lauantaina 27.1. Kaarlelan seurakuntakodilla.
(Lisätietoja ja ilmoittautumisohjeet saatavilla myöhemmin.)

Leirit Vasikkasaaren leirikeskuksessa;
1A 27.-29.10. / 1B 3.-5.11.  Isosen rooli, tehtävät ja pelisäännöt
2A 12.-14.4. / 2B 19.-21.4.  Turvallisuus, leirielämän käytännöt, hartauselämä
(Lisätietoja ja ilmoittautumisohjeet saatavilla myöhemmin.)

Tehtävään siunaaminen ja todistustenjako sunnuntaina 5.5. klo 10 Messu Kokkolan kirkossa.
Messun jälkeen kahvitus Polkulaisille ja heidän perheilleen.

Kiemurteleva tie, pällä teksti P.O.L.K.U. Vapaaehtoiseksi Kokkolan suomalaisen seurakunna kasvatustyöhön.

johtava nuorisotyönohjaaja

Kokkolan suomalainen seurakunta