Pekka Simojoki tuo gospelmessun Kokkolan kirkkoon

Kokkolan kirkossa vietetään tiistai-iltana gospelmessua, jonka toimittaa Tatu Koutonen. Musiikista vastaa Pekka Simojoki, joka myös saarnaa.

Pekka Simojoki seisoo vuoren laella kädet ylhäällä.

Lähikuva Pekka Simojoesta.Pekka Simojoki on yksi tämän hetken tuotteliaimpia ja tunnetuimpia suomalaisia gospelmuusikoita ja hengellisten laulujen tekijöitä, joka on ollut tien päällä vuodesta 1979. Hän on kirjoittanut lukuisia rakastettuja lauluja, messuja ja musikaaleja. Yhteensä Simojoen lauluja on kertynyt yli 800.

Erityisesti Simojoen yhteistyö runoilija Anna-Mari Kaskisen kanssa on tullut tunnetuksi. Myös virsikirjasta löytyy heidän laulujaan. Simojoen ja Kaskisen tunnetuimpia yhteisiä teoksiaan ovat muun muassa Afrikkalainen Gospelmessu, Liekit-musikaali, Meidän Messu ja Hiljaisuuden messu.
Pekka Simojoki on tehnyt yhteistyötä myös muiden runoilijoiden kanssa ja kirjoittaa itsekin tekstejä.

Pekka Simojoen perustamia musiikkiryhmiä ovat Alabasteri, Ruacana Band, Jakaranda -kuoro sekä gospel-rock-yhtye Exit. Tällä hetkellä hän johtaa myös EtCetera-kuoroa. Simojoki on eri kokoonpanojen kanssa tehnyt yli sata konserttivierailua maamme rajojen ulkopuolelle lähes kaikkiin maanosiin.

Tuottelias musiikintekijä on julkaissut eri kokoonpanojen kanssa lähes 80 äänitettä, jotka sisältävät gospelmusiikkia laidasta laitaan, lastenlauluista rockmusiikkiin.
Pekka Simojoki on saanut useita kultalevyjä, yhden platinalevyn sekä useita tunnustuksia ja palkintoja. Hänen suosituin viime vuosien äänite on ollut ylistyslauluista koostuva Häikäisevän kirkas.
Simojoki on julkaissut myös pari kirjaa sekä useita nuottikirjoja.
Simojoen tuoreimmat julkaisut ovat Exitin-yhtyeen kanssa toteutettu Kellonsoittaja -CD sekä Ihmejuttuja – Keikkamiehen hartauskirja 2.

Pekka Simojoen musiikkia on julkaistu myös eri kielillä laulukirjoissa ja levyillä.
Englanninkielinen Nordic Praise-CD palkittiin kultalevyllä vuonna 2016. Siitä on julkaistu myös muun muassa arabian-, farsin-, unkarin-, eestin- ja hepreankieliset äänitteet. Pekka Simojoen vanhempi Hiljaisuuden lauluja -kokoelma on julkaistu kymmenellä eri kielellä.

Simojoki esiintyy myös trubaduurina vieraillen ahkerasti seurakunnissa, kouluissa, leireillä ja tapahtumissa. Erityisesti hänen ideoimansa Majatalo-illat ovat saaneet suuren suosion seurakunnissa ympäri maan. Hän on ollut myös useita kertoja kirkolliskokousedustajana.

Gospelmessu Kokkolan kirkossa tiistaina 1.2. kello 19.

2022-01-28 09:08:00.0