Jouluoratorio soi messuissa

Vuonna 2018 aloitettu Johann Sebastian Bachin Jouluoratorion esittäminen jumalanpalveluksissa jatkuu vuoden tauon jälkeen.

Sunnuntaina 2. tammikuuta Kaarlelan kirkon suomen- ja ruotsinkielisissä messuissa kuullaan oratorion viides kantaatti, jonka aiheena on idän tietäjien kohtaaminen kuningas Herodeksen kanssa.

Vaikka Jouluoratorio on yksi teos, se koostuu kuudesta kantaatista joulunajan kuudelle pyhäpäivälle: joulupäivälle, tapaninpäivälle, kolmannelle joulupäivälle, uudenvuodenpäivälle, uudenvuodenpäivän jälkeiselle sunnuntaille ja loppiaiselle.
Kokkolan Vokaaliyhtyeen, Kokkolan Soitinyhtyeen sekä Kokkolan suomalaisen ja  ruotsalaisen seurakunnan kanttorien yhteisprojektissa kuullaan kunakin vuonna yksi kantaatti sen omana pyhäpäivänä. Musiikki toteutetaan konsertin sijaan jumalanpalveluksessa, jota varten se alun perin on sävelletty. Se lauletaan saksan sijaan suomeksi ja ruotsiksi.

Nyt kuultava viides kantaatti on tarkoitettu uudenvuodenpäivän ja loppiaisen väliselle sunnuntaille.
Kokkolan Vokaaliyhtyeen ja Kokkolan Soitinyhtyeen lisäksi teoksessa kuullaan kokkolalaisia laulusolisteja Minna-Leena Lahtea, Karoliina Hautalaa, Tuomo Viherjuurta ja Hannu Ilmolahtea.

su 2.1. Jouluoratoriomessu Kaarlelan kirkossa

klo 10 ruotsinkielinen