Kanttorit ja Kamariorkesterin kvintetti joulumuistojen äärellä

Aivan joulun alla, viimeisimpien joulukonserttien joukossa, soi vielä Kokkolan suomalaisen seurakunnan kanttoreiden joulukonsertti Muistojen joulu.

Ritva Göös, Tuula Pihlajaharju, Tuomo Viherjuuri ja tammikuusta alkaen Kokkolassa kanttorina toimiva Teemu Suominen esittävät joulun rakastetuimpia lauluja yhdessä Keski-Pohjanmaan kamariorkesterin jousikvintetin kanssa. Kvintetissä soittavat Matti Vanhamäki, Andrei Sytchak, Inkeri Halmio-Hanhikoski, Ulla Lampela ja Julius Pyrhönen. Soittajistoa täydentävät huilistit Eija Nygård ja Tiina Pietilä sekä pianotaiteilija Matti Pohjoisaho. Konsertin joululaulujen orkesterisovitukset ovat pääosin Ilkka Kuusiston käsialaa.

Tuula Pihlajaharjun kuulasta sopraanoa kuullaan muun muassa Heino Kasken iki-ihanassa laulussa Mökit nukkuu, lumiset. Baritoni Tuomo Viherjuuri laulaa Sulho Rannan syvälle joulumuistoihin vievän laulun Taas kaikki kauniit muistot. Aidon tunnelman takaamiseksi laulu kuullaan urkujen säestämänä.

Konsertin nimikkolaulu Muistojen joulu on Karl Collanin tuotantoa. Pianopartituurin pohjalta tehty orkesterisovitus on laulun tulkitsijan, bassobaritoni Teemu Suomisen taidonnäyte. Sopraano Ritva Göösin laulamana kuullaan konsertin uudempaa sävellystuotantoa edustava Paimenten laulu Antti Heikkilän Jouluoratoriosta vuodelta 2004. Jouluista musiikkia kuullaan myös jousikvintetin esittämänä.

Konsertissa on 2-20 euron vapaaehtoinen ohjelmamaksu.

Kanttoreiden konsertti - Muistojen joulu
ti 21.12. klo 19 Kokkolan kirkossa