Sanoma leviää apostolien välityksellä

Ilmoittaudu raamatunlukijaksi 5. lokakuuta mennesssä.

Huppariasuinen mies pitelee Raamattua käsien välissä.

Viime kevään raamatunlukutapahtuma Neljä kuvaa Jeesuksesta saa jatkoa.  Raamatunlukutapahtuma Sanoma leviää kuvaa Jeesuksen seuraajien ensi askeleita.

Neljä kuvaa Jeesuksesta -raamatunlukutapahtumissa nelisenkymmentä ihmistä luki kaikki neljä evankeliumia iltaisin Kokkolan kirkossa; Matteuksen, Markuksen, Luukkaan ja Johanneksen versiot Jeesuksen julkisesta toiminnasta, kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Lukemiseen käytettiin neljä viikkoa.
Miten sanomalle Jeesuksesta sen jälkeen tapahtui?

Sanoma leviää -raamatunlukutapahtumissa pureudutaan Uuden testamentin muihin teoksiin: Paavalin kirjeisiin, katolisiin eli yleisiin kirjeisiin, Apostolien tekoihin ja Ilmestyskirjaan.
Tiistaista 12. lokakuuta alkaen luetaan teokset uusimmasta Uuden testamentin käännöksestä eli UT2020:sta.

Ilmoittaudu lukijaksi 5. lokakuuta mennesssä tästä linkistä tai tekstiviestillä numeroon: 050 3147 257 (Martti Nykänen) tai seurakuntayhtymän neuvontaan, p. 06 8296 111 arkisin kello 9–15.

Raamatunlukua voi myös tulla kuuntelemaan Kokkolan kirkkoon. Yhden illan lukuhetki kestää noin tunnin. Kuuden viikon aikana muodostuu kuva Jeesuksen ensimmäisten seuraajien sanomasta ja vaiheista.  Sanoma leviää -raamatunlukutapahtuma alkaa ti 12.10. klo 18 Kokkolan kirkossa.

Teksti: Martti Nykänen
Kuva: Unsplash