Seurakuntien toiminta jatkuu turvallisuutta korostaen

Aikuisten kädet ristissä.

Eija Ahokangas

Kokkolan seurakuntayhtymän seurakuntien toiminta jatkuu niin lähellä normaalia kuin mahdollista.
Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston antama kokoontumisrajoitus sallii tilaisuuksien järjestämisen ilman henkilömäärärajoitusta, jos turvallisuus niissä voidaan varmistaa noudattamalla opetus- ja kulttuuriministeriön sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen toukokuussa antamaa ohjetta.

Seurakuntien  tapahtumissa on kiinnitetty jo aikaisemmin huomiota hyvään käsihygieniaan, maskien käyttöön sekä riittäviin turvaväleihin.

- Noudatamme näitä käytäntöjä tarkasti edelleen, kertoo Kokkolan seurakuntayhtymän palvelupäällikkö Mari Lehtiheimo.
- Pienryhmien syksyn toiminnan startatessa sovitamme toimintamme tarvittaessa väljempiin tiloihin, jotta turvavälit toteutuvat.
Tilaisuuksiin voi osallistua ainoastaan terveenä.

Seurakuntalaiset voivat osallistua jumalanpalveluksiin sekä kirkollisiin toimituksiin eli kaste- ja häätilaisuuksiin sekä hautaan siunaamisiin paikan päällä.
Yhteystiedot kerätään terveysviranomaisia varten sisään tullessa.

2021-08-26 10:50:00.0