Leikin lumoa ja hiljaisuutta

Toukokuussa on aika hakea ensi syksyn päiväkerhoon ja kirkkomuskariin Kokkolan suomalaisessa seurakunnassa.

Piirretty kuvituskuva lapsista.

Karin Uotila

Kerhoissa opetellaan hiljentymistä sekä ihmetellään elämän pieniä ja isoja asioita: Taivaan Isän rakkautta ja huolenpitoa. Lasten omassa kerhossa on tilaa leikille, liikkumiselle, laululle ja askartelulle. Tämän lisäksi kerholaiset retkeilevät ja osallistuvat lasten kirkkoihin ja tapahtumiin.
Päiväkerhossa pohjana on kristillinen arvomaailma, jossa hengellisyys nähdään osana lapsen kokonaisvaltaisuutta.

Syksyn kerhopisteet ovat Halkokarilla Jylhänrinteessä, keskustassa Kokkolan seurakuntakeskuksessa, Kirkonmäellä Kaarlelan seurakuntakodissa sekä Ykspihlajan kirkossa. Tarjolla on sekä aamu- että iltapäiväryhmiä.
3-5-vuotiaat kerholaiset tapaavat toisiaan kaksi kertaa viikossa 3 tuntia kerrallaan joko maanantaisin ja keskiviikkoisin tai tiistaisin ja torstaisin. Viisivuotiaat voivat tulla vielä kolmannen kerran viikossa viisivuotiaiden kerhoon perjantaisin.
Syksyllä kerhon voi aloittaa lapsi, joka täyttää kolme vuotta joulukuun loppuun mennessä.

Kirkkomuskareissa lapset ja aikuiset musisoivat yhdessä. Rukous saa laulun, leikin, liikkeen tai hiljaisuuden muodon, Raamatun kertomukset alkavat elää ja kirkkovuosi tulee tutuksi.
Yhteiset laulut tarjoavat mahdollisuuden niin perinteen siirtoon kuin myös uusien traditioiden luomiseen. Yhdessä laulettu, leikitty ja liikuttu laulu on luontevaa vuorovaikutusta aikuisen ja lapsen välillä.
Kirkkomuskariryhmiä on vauvoille, taaperoikäisille, leikki-ikäisille sekä perheille.

Sekä päiväkerhoihin että kirkkomuskareihin voi hakea nettisivujen sähköisellä lomakkeella 20. toukokuuta saakka.
Paperisen hakulomakkeen saa tarvittaessa kerhopisteestä kerhoaikana. Paperinen lomake palautetaan kerhopisteeseen tai varhaiskasvatuksen toimistoon (Läntinen Kirkkokatu 17).

Linkki ilmoittautumisiin

Päiväkerholapsia.