Jeesus neljästä kuvakulmasta

Kaikki evankeliumit luetaan ääneen Kokkolan kirkossa – tule mukaan lukijaksi, ja osallistu ääneenlukemiskoulutukseen.

Keltatakkinen mies ojentaa Raamattua.

Kevättalvella Kokkolan kirkossa syvennytään Jeesuksen elämään ja opetuksiin evankeliumien kautta. Kaikki neljä evankeliumia luetaan kirkossa ääneen paastonajan arki-iltoina. Tekstien lukijoina vuorottelevat alueemme kristityt.

Raamattu ja erityisesti evankeliumit ovat yksi kristityn uskonelämän kulmakivistä.
Olet ehkä huomannut, että kuunnellessa tai ääneen lukiessa huomio saattaa kiinnittyä eri asioihin kuin yksin Raamatun äärellä istuessa.
Neljä kuvaa Jeesuksesta -tapahtuma voi siksi syventää suhdettasi evankeliumeihin ja auttaa valmistautumaan pääsiäiseen.

Voisitko tulla mukaan lukemaan evankeliumia? Voit itse päättää, milloin osallistut.
Ennen varsinaisia lukuiltoja seurakunta järjestää ääneen lukemisen koulutuksen, jossa saat opastusta ja vinkkejä julkiseen puhumiseen. Koulutus järjestetään Kokkolan kirkossa keskiviikkoisin 27.1., 3.2. ja 10.2. klo 18.30–20. Kouluttajana toimii Auli-Maritta Ruuskanen.
Koulutus sopii kaikille, jotka ovat tekemisissä ääneen lukemisen kanssa työssä tai vapaa-ajalla.

Voit ilmoittautua lukijaksi torstaihin 22. tammikuuta mennessä Kokkolan seurakuntakeskuksen infoon numeroon 06 8296 111 tai Martti Nykäselle, martti.nykanen@evl.fi, p. 040 4810 186.

teksti: Lassi Pappinen
kuva: Pixabay