Kauneimmat Joululaulut -live- tapahtumat ovat aina ilmaisia

Kauneimmat Joululaulut -logo.

Seurakuntien ja Lähetysseuran järjestämät Kauneimmat Joululaulut -Facebook-tapahtumat joutuivat viime viikolla huijausyritysten kohteeksi erityisesti Tampereen seudulla. Lähetysseura on tehnyt huijauksista poliisille rikosilmoituksen.
Koronan takia verkkoon siirretyt joululaulutapahtumat ovat keränneet valtavasti näkyvyyttä ja osallistujia, mutta houkutelleet samalla huijarit paikalle. Rikolliset ovat tehtailleet kymmeniä rinnakkaisia Kauneimmat Joululaulut -valetapahtumia, joiden tarkoituksena on ollut saada varomaton käyttäjä esimerkiksi antamaan luottokorttitietonsa vääriin käsiin.

Koska Kauneimmat Joululaulut -valetapahtumia on Facebookissa paljon, Lähetysseura vetoaa suomalaisiin, jotta nämä tekisivät Facebookille ilmiantoja valetapahtumista. Oikeat Kauneimmat Joululaulut -tapahtumat ovat aina ilmaisia, ja lahjoittaminen on vapaaehtoisia.
Kokkolan seurakuntayhtymän seurakuntien Facebook-sivuilla striimattavat Kauneimmat Joululaulut -tapahtumat ovat ilmaisia eikä niiden katsomiseen pyydetä luottokorttitietoja tai rekisteröitymistä.
Lahjoituksen tekeminen on vapaaehtoista. Ohjeet turvalliseen lahjoittamiseen löytyvät seurakuntien  nettisivuilta.

2020-12-17 10:27:14.0