Perhemessu kutsuu kaikenikäisiä

Mikkelinpaiva_4_10_2020_pitka.jpg

Seurakunta viettää tulevana sunnuntaina – Mikkelinpäivänä – perhemessua Kokkolan kirkossa.
Messu on kaikenikäisten juhla, mutta seurakunta kutsuu mukaan erityisesti tänä vuonna 10 vuotta täyttäviä lapsia, heidän vanhempiaan, isovanhempiaan ja kummejaan. Myös pyhäkoululaisia sekä kesän leireillä olleita tyttöjä ja poikia kutsutaan mukaan. Mikkelinpäivänä vietetään myös opettajien kirkkopyhää.

Enkeliheijastin.

Kouluissa vietettiin helmikuussa 10-synttäreitä, missä vierailijana oli muusikko-opettaja Jukka Salminen

- Tulevassa perhemessussa haluammekin onnitella erityisesti 10-vuotiaita. Luontevaa on kutsua mukaan myös leiritoiminnassa mukana olleita sekä pyhäkoululaisia, kertoo Kokkolan suomalaisen seurakunnan kasvatustyön johtaja Tatu Koutonen.

- Odotan, että kutsu otetaan vastaan ja voimme viettää yhdessä eri-ikäisten kanssa Jumalan kansan juhlaa.

- Messussa Jumala palvelee meitä sanallaan ja ehtoollisellaan. Kokoonnumme messuun, koska tarvitsemme Jumalan sanaa ja ehtoollista uskomme vahvistukseksi, pohtii pastori Koutonen.
Vanhemmat voivat tuoda lapset siunattaviksi ehtoollisen vieton yhteydessä. Lapset voivat saada vanhempien seurassa myös ehtoollisen.

Messussa otetaan huomioon korona-ajan käsihygienia ja turvavälit.
Messun päätyttyä kirkon ovilla jaetaan kaikille osallistujille enkeliheijastin.

Perhemessu 4.10. klo 10 Kokkolan kirkossa

Mikkelinpäivä on enkelien ja lasten juhlapyhä. Enkelit kuvataan Raamatussa Jumalan sanansaattajina, jotka suojelevat ja opastavat ihmistä. Kaikki Kokkolan kirkon perhemessuun osallistujat saavatkin matkaansa enkeliheijastimen.

Thu Oct 01 09:58:00 EEST 2020