Iltavirsi päättää konserttihartaudet

Maaria ja Meeri Pulakka esiintyvät Kaarlelan kirkossa.

Teksti: Ritva Göös

Sunnuntai-iltana Kaarlelan kirkossa soi viimeinen neljästä musiikkihartaudesta otsikolla Musiikkia & Markuksen evankeliumia
Puolen tunnin musiikkiosuuden jälkeen hiljennytään Markuksen evankeliumin katkelmaan, jossa kerrotaan Jeesuksen matkasta Jerusalemiin. Sanaa ei selitetä, mutta sitä voi mietiskellä meditatiivisen musiikin soidessa.
Evankeliumikatkelman lukee Silja Saarimaa, musiikista vastaavat sopraano Meeri Pulakka ja harpisti Maaria Pulakka. Urkuja soittaa Ritva Göös.

Konsertin ohjelmassa on muun muassa Oskar Merikannon laulu- ja urkumusiikkia. Yhteislauluna lauletaan hänen säveltämänsä virsi Kiitos, sulle Jumalani. Harvemmin kuultua ohjelmistoa ovat Ilmari Krohnin laulu Vesi kirkas, sekä Viljami Niittykosken Yksi, yksi on elämä vain.
Maaria Pulakka soittaa harpulla Gabriel Piernén ja Paul Hindemithin musiikkia.
Konsertti päättyy iltavirteen Mua siipeis suojaan kätke.

Musiikkia & Markuksen evankeliumia su 27.9.
klo 18 Kaarlelan kirkossa. Ohjelma 2-20 e.

Harpisti Maaria Pulakka (vas.) ja sopraano Meeri Pulakka esiintyvät Musiikki ja Markuksen evankeliumia -konserttihartauden viimeisessä ja neljännessa osassa ensi sunnuntaina Kaarlelan kirkossa. Kuvat: Ulla Nikula

Thu Sep 24 10:30:00 EEST 2020