Musiikkia ja Markuksen evankeliumia

Sunnuntaina 16.8. Kokkolan kirkossa järjestetään musiikkihartaus otsikolla Musiikkia ja Markuksen evankeliumia.

Hymyilevä Teemu Suominen kuvattu kirkon penkissä. Taustalla urut.

Kokkolan kirkossa järjestetään sunnuntaina 16.8. musiikkihartaus otsikolla Musiikkia ja Markuksen evankeliumia. Illan musiikista vastaa Kokkolan suomalaisen seurakunnan kesäkanttori Teemu Suominen

Hän soittaa muun muassa Johann Sebastian Bachin, César Frankin ja Marcél Duprén tuotantoa. Viimeisenä kuullaan improvisoitu triptyykki iltavirrestä, joka on kansantoisinto Pohjanmaalta. Lopuksi virsi lauletaan yhdessä. Markuksen evankeliumia vanhasta Raamatun käännöksestä lukee kanttori Ritva Göös. Aiheena ovat vertaukset Jumalan valtakunnasta.

Teemu Suominen (s. 1994) valmistui keväällä 2019 Oulun ammattikorkeakoulusta kirkkomuusikoksi pääaineenaan urkujen soitto Maija Lehtosen johdolla. Tällä hetkellä Suominen opiskelee kirkkomusiikkia Taideyliopiston Sibelius-Akatemiassa Helsingissä, urkujen soitossa opettajanaan Ville Urponen. Suominen on osallistunut useille mestarikursseille Suomessa ja Ruotsissa, opettajina mm. Thierry Escaich (Ranska) ja Gary Verkade (Ruotsi).

Musiikkia ja Markuksen evankeliumia
Sunnuntaina  16.8. klo 18
Kokkolan kirkko

Ohjelma 2 euroa – 20 euroa (Maksa 2 euroa tai enemmän)

Hymyilevä Teemu Suominen kuvattu kirkon penkissä. Taustalla urut.

Tue Aug 11 08:22:00 EEST 2020