Laulua ja urkumusiikkia päivämusiikissa

Kokkolan kirkon päivämusiikissa kuullaan torstaina Markku Hekkalan laulusooloja ja Hekkalan urkuoppilaiden esittämää urkumusiikkia.

Markku Hekkala on Kälviän kanttori, mutta jatkaa myös samalla lauluopintojaan Sibelius-Akatemiassa. Hekkala myös opettaa urkujensoittoa Keski-Pohjamaan konservatoriossa. Hänen oppilaansa Juska Kangasniemi, Riina Nurmimäki ja Juhana Tokola esittävät konsertissa mm. Johann Sebastian Bachin ja Theodore Duboisin riemullista urkumusiikkia.

Bachilta kuullaan kuuluisa Gigue-fuuga ja Duboisilta Toccata. Juska Kangasniemi esittää myös katkelman Erkki Melartinin häämarssista. Markku Hekkala laulaa konsertissa Juhani Haapasalon psalmimusiikkia ja kesäisiä, hengellisiä lauluja.

Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma maksaa 6/5e. Konsertin Järjestää Kokkolanseudun Urkuseura yhdessä Keski-Pohjanmaan Konservatorion ja Kokkolan seurakuntayhtymän kanssa.

Viimeviikkoiseen konserttiin, joka oli ensimmäinen yleisötilaisuus koronasulun jälkeen, oli saapunut ilahduttavasti kuulijoita. Kirkossa on reilusti tilaa ja turvaväleistä on helppo huolehtia. Konsertti myös striimataan Kokkolanseudun Urkuseuran Facebook-sivulle.

to 11.6. klo 12 Päivämusiikki Kokkolan kirkossa
Markku Hekkala – laulu