Palmunoksia Jeesuksen kunniaksi

Kaikenikäiset ovat lämpimästi tervetulleita Kokkolan kirkosta radioitavaan perhemessun, jossa iso joukko lapsia pääsee laulamaan ja esiintymään

Kuvassa on lasten piirtämä vihreä punakattoinen kirkko, vihreitä palmunoksia sekä harmaa aasi.

Kokkolan suomalaisen seurakunnan päiväkerholaiset Tiitus Aho sekä Tyyne ja Vanamo Kalliokoski kuvittivat pääsiäisen symbolit värikkäästi.

Teksti: Kaisa Toppinen

Kevät on koittanut ja pääsiäistä odotellaan jo. Palmusunnuntai on pian ja silloin kerrotaan kertomusta, kuinka Jeesus ratsasti aasilla Jerusalemin kaupunkiin pääsiäisjuhlille. Siellä hänet otettiin vastaan kuninkaana. Ihmiset heiluttivat palmunoksia Jeesuksen kunniaksi. Siitä on tullut meille Suomessakin mukava virpomisperinne.

Saanko tänään virpoa, ystäväni, sinua? Virvon kiitollista mieltä, varvon ystävyyden kieltä. Kaikille nyt toivo- tan siunausta Jumalan.
-Kirstiina Larjava

Meillä ei kasva palmupuita, kuten Jeesuksen kotimaassa, mutta pian aurinko herättelee pajunkissat valkoisina ja pehmoisina meidän iloksemme. Voimme koristella pajunoksia esimerkiksi höyhenin ja toivottaa niillä läheisillemme siunausta.

Palmusunnuntaina 24. maaliskuuta vietetään Kokkolan kirkossa perhemessua, joka myös radioidaan Yle Radio 1 kautta. Messussa iso joukko lapsia pääsee laulamaan ja esiintymään. Messussa mukana ovat Lapsikuoro Sävelsäkki, Lasten lauluryhmä Kultajyvä sekä iso joukko seurakunnan päiväkerholaisia. Lisäski Lapsikuoro Felice ja Nuorisokuoro Mirabilis laulavat Kirsti Jyringin johdolla. Messussa liturgina toimii Jukka Saarenpää ja Tiia Hauhio saarnaa yhdessä tyttärensä Anneliesin kanssa. Kanttorina ja pianistina on Tuomo Viherjuuri, urkurina Tuula Pihlajaharju, baritonitorvea soittaa Anna Sillanpää.

Yle Radio 1:een radioitava perhemessu su 24.3. klo 10 Kokkolan kirkossa

2024-03-15 13:56:00.0