Hääyö kutsuu parit vihille

Vihkiminen Kaarlelan kirkossa ilmoittautumisjärjestyksessä

Kaarlelan kirkon alttarilla palaa kynttilöitä.

Kuva: Taina Lamminen

Kaarlelan tunnelmallisessa kirkossa vietetään hääyötä keskiviikkona 24.4.2024. Olisiko teidän juhlapäivänne vuoro silloin? Kukapa ei olisi joskus unelmoinut kirkkohäistä. Kenties mielessänne ovat olleet kirkkohäät, jotka ovat jääneet syystä tai toisesta toteutumatta? Tartu kihlattusi kanssa tilaisuuteen. Kirkon kynnyksen ylitystä ei tarvitse nyt jännittää. Vihkiparit ovat tervetulleita solmimaan avioliiton pienimuotoisessa vihkimistilaisuudessa huhtikuisen kevätillan hämyssä.

Vihkimisiä järjestetään puolen tunnin välein kello 18 lähtien. Paikalla ovat hääparin lisäksi pappi, kanttori ja parin mahdolliset vieraat. Vihkimisen jälkeen hääkakku on katettu kuuden hengen seurueille Kaarlelan seurakuntakodille. Pareilla on myös mahdollisuus valokuvaukseen, mikäli ilmoittautuneita on tarpeeksi. Sitovat tilaukset kuvauksesta kerätään erikseen ilmoittautumisajan päätyttyä.

Avioliiton voi tulla solmimaan kauempaakin. Vihkiajat jaetaan pareille ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu Kokkolan suomalaisen seurakunnan kirkkoherranvirastoon viimeistään torstaina 28.3. Avioliiton esteidentutkinta onnistuu helpoiten nettiosoitteessa: esteidentutkinta.fi, ja se tulee olla tehtynä viimeistään viikkoa ennen vihkimistä.

Ennen vihkimistä pari tapaa vihkipappinsa ja valitsee häämusiikin muutamien vaihtoehtojen joukosta. Kirkossa avioliittoon vihittävien tulee olla rippikoulun käyneitä kirkon jäseniä. Maistraatissa jo solmittu avioliitto voidaan siunata kirkossa. Molemmissa tapauksissa parit ovat tervetulleita osallistumaan hääyöhön!

Teksti: Tiia Hauhio

Hääyö Kaarlelan kirkossa ke 24.4. klo 18 alkaen. Ilmoittaudu Kokkolan suomalaisen seurakunnan kirkkoherranvirastoon viim. to 28.3. p. 06 8296 880. Avioliiton esteiden tutkinta ma 15.4. mennessä esteidentutkinta.fi

2024-03-12 13:48:00.0