Kirkonmenoissa puhutaan epäreilusta armosta

Hiltunen on pukeutunut mustaan, lyhythihaiseen papinpaitaan ja nojaa pöytää vasten.

Herättäjä-Yhdistyksen toiminnanjohtaja Kalle Hiltunen saarnaa ensi sunnuntaina Kokkolan kirkossa sekä pitää perjantaina aamunavauksen Yle Radio 1:llä. Kuva: Antti Rintala

Ensi sunnuntaina Kokkolan suomalaisessa seurakunnassa vietetään Herättäjä-Yhdistyksen kirkkopyhää. Kirkkopyhä alkaa messulla Kokkolan kirkossa, missä  yhdistyksen toiminnanjohtaja Kalle Hiltunen saarnaa epäreilusta armosta.

Saarnassa Hiltunen avaa sunnuntain evankeliumitekstiä, missä Jeesus on fariseuksen kodissa.
- Kotiin tulee armoa pyytämään nainen, joka on tunnettu syntisestä elämästään. Fariseus moittii mielessään Jeesusta, joka antaa naisen koskea häneen, toteaa Hiltunen.
- Nainen oli ilmeisesti yhteisössään todella halveksittu. Fariseuksesta tuntui epäreilulta, että juuri hänelle Vapahtaja tarjoaa armoaan. Tämä saa ainakin minut miettimään armon epäreiluutta. Jumala antaa armonsa heille, joille koko ympäröivä yhteiskunta ei haluaisi sitä antaa. Siksi armo on epäreilu ja niin ihana asia suurimmalle syntiselle.

Herättäjä-Yhdistyksen kirkkopyhä jatkuu messun jälkeen Kokkolan seurakuntakeskuksen Alasalissa keittolounaalla (10 e) sekä seuroilla Yläsalissa. Herättäjä-Yhdistys on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon sisällä vaikuttavan herännäisyyden eli körttiläisyyden asiaa esillä pitävä järjestö.

Herättäjä-Yhdistyksen kirkkopyhä su 25.2. klo 10 messu Kokkolan kirkossa. Messun jälkeen lounas ja seurat  seurakuntakeskuksessa

Wed Feb 21 14:31:12 EET 2024