Lyhytkurssi laulunharrastajille

Helmikuussa Kokkolan suomalaisessa seurakunnassa alkaa laulukurssi niille, joita laulaminen kiinnostaa, mutta joilla laulaminen on jostain syystä jäänyt kovin vähälle.

Kolme iloisesti laulavaa naista.

Nyt olisi sopiva hetki herätellä omaa ääni-instrumenttia uudestaan eloon pienryhmän ja innostavan opettajan tuella. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa reilun tunnin kerrallaan. Kurssi alkaa maanantaina 5. helmikuuta Kokkolan seurakuntakeskuksen Yläsalissa.

Kurssilla käytettävä laulumateriaali on monipuolista. Mukana on esimerkiksi koulun laulukirjoista tuttuja talvilauluja, virsiä, psalmilaulu ja sekä Taizé-lauluja. Niiden avulla käydään läpi äänenkäytön perusteita ja kurkistetaan hiukan myös kuorolaulun maailmaan. Ihmisäänessä on kiehtovinta se, että äänen värejä ja sävyjä on yhtä monta kuin on ihmisiäkin. Tiedätkö sinä millainen sinun ääni-instrumenttisi mahtaakaan olla?

Kurssin opettajana toimii johtava kanttori ja laulupedagogi Ritva Göös. Häneltä voi kysyä lisätietoja sekä ilmoittautua kurssille 4. helmikuuta mennessä, p. 050 3147 264 tai ritva.goos@evl.fi

Laulukurssi ma 5.2., ti 6.2., ma 12.2., ma 19.2. ja ti 20.2. klo 17.30–18.45

Wed Jan 31 10:18:00 EET 2024