Kirkon remontti jo loppusuoralla

Kokkolan kirkon käyttöönottomessua vietetään 17. maaliskuuta

Valaisinten asennusta kirkkosalissa saksinostimen avulla.

Elokuussa 2023 alkanut Kokkolan kirkon korjaus- ja muutostöiden aikataulu näyttää tuoreimman arvion mukaan pitävän. KI-Group Oy:n urakoimalla työmaalla työt ovat edistyneet pääasiassa hyvin ja remontin viimeiset työvaiheet on päästy aloittamaan. Kokkolan seurakuntayhtymän kiinteistöpäällikkö Veli-Matti Raappana kertoo, että urakoiden vastaanottotarkastus on tarkoitus järjestää perjantaina 26.1.

- Tammikuun viimeisinä päivinä tehdään mahdollisia puutelistan mukaisia korjauksia. Tämän mittaluokan urakoissa on normaalia, että puutelistalle kertyy tarkastuksen jälkeen tehtäviä töitä. Täysin valmis kirkon remontin pitäisi olla urakkasopimuksen mukaisesti tammikuun loppuun mennessä.

- Lisäksi käyttöönottovaiheeseen täytyy varata pari viikkoa. Kaikki remontin tieltä muualle viedyt tavarat ja arvoesineet asetellaan paikoilleen ja työpisteet perustetaan uudelleen. Muutama päivä menee myös uusien teknisten järjestelmien opetteluun ja mahdollisten lastentautien korjaamiseen, Raappana listaa. Hän arvioi, että ensimmäinen messu voitaisiin pitää Kokkolan remontoidussa kirkossa aikaisintaan sunnuntaina 11.2.

Yhtymä tiedottaa kirkon tarkasta käyttöönottopäivästä myöhemmin. Kokkolan kirkon käyttöönottomessu pidetään sunnuntaina 17.3.
Kaksikielisessä piispanmessussa on mukana Oulun hiippakunnan piispa Jukka Keskitalo. Seuraavana pyhänä 24.3. Kokkolan suomalaisen seurakunnan perhemessu radioidaan Yle Radio 1:llä kello 10.

2024-01-10 10:14:02.0