Laulukonsertissa hengellisiä säveliä

Warn_Heidi.jpg

Yrttitarhassa yksin kuljet -konsertti on osa Heidi Wärnin Keski- Pohjanmaan konservatorion laulututkintoa. Kuva: Eivor Wärn-Auvinen

Ensi viikon torstaina pidetään Ykspihlajan kirkossa laulukonsertti, jossa esiintyvät Heidi Wärn ja Janne Salmela, laulu sekä Pia Lempiälä, piano. Yrttitarhassa yksin kuljet -konsertti on osa Heidi Wärnin Keski-Pohjanmaan konservatorion laulututkintoa.

Konsertti koostuu hengellisistä ja muista laulajia koskettaneista lauluista. Valitut kappaleet kertovat haikeudesta ja luopumisesta, mutta myös toiveikkuudesta elämän muutoksissa. Konserttiin on vapaa pääsy.

Heidi Wärn aloitti tavoitteelliset lauluopinnot Kokkolan seudun opistolla ja on jatkanut opintoja Keski-Pohjanmaan konservatoriossa. Hän on osallistunut myös Kälviän Barokkileirille sekä Sibelius Akatemian barokkilaulun johdantokurssille. Barokkioratoriot ja aariat ovatkin Wärnin innostuksen kohteena.

Kokkolan suomalaisen seurakunnan kanttori Janne Salmela on opiskellut laulua sekä Keski-Pohjanmaan konservatoriossa että Oulun konservatoriossa. Salmela on monipuolinen muusikko ja pitää myös erityisesti barokin ajan sävellyksistä.

Pianonsoiton opettajana toimiva Pia Lempiälä on lisäksi esiintynyt pianistina lied- ja kamarimusiikin parissa, avustanut muun muassa Keski-Pohjanmaan kamariorkesteria, Kokkolan orkesteria, Keski-Pohjanmaan kamarikuoroa ja Seinäjoen kaupunginorkesteria sekä toiminut pianistina Guardia Nueva -orkesterissa. Poikkitaiteelliset projektit ovat lähellä Lempiälän sydäntä.

Yrttitarhassa yksin kuljet -konsertti to 16.11. klo 18 Ykspihlajan kirkossa

2023-11-10 09:47:22.0