Isojen kysymysten äärellä

Anniina Jakonen

Kokkolasta kotoisin olevan laulaja-lauluntekijä ja evankelista Nina Åströmin esikoiskirjan Ateria aavikolla (Aikamedia, 2023) julkaistaan Kaarlelan seurakuntakodilla. Kaikille avoin, maksuton ja kaksikielinen tilaisuus järjestetään toukokuun ensimmäisenä lauantaina.
Iltaa isännöi Kokkolan ruotsalaisen seurakaunnan kirkkoherra. Per Stenberg ja esikoiskirjalija myös esittää tilaisuudessa muutaman laulun.
Paikalla ovat myös kirjan kääntäjä Annett Häggblom, graafinen suunnittelija Karen Hagqvist sekä kustantajan edustaja Sauli Manninen, joita Stenberg haastattelee.

- Toivoisin, että niin kirjani kuin myös sen julkaisutilaisuus olisivat nimensä mukaisesti kuin ateria aavikolla, ravitseva keidashetki joskus monin tavoin uuvuttavankin elämänmatkan varrella. Haluan tarjota mahdollisuuden pysähtyä elämän isojen kysymysten äärelle, Nina Åström sanoo.

Kirjassaan hän käsittelee esimerkiksi sitä, mitä tapahtuu uskoontulon jälkeen, miten usko ja tunteet sopivat yhteen, ja miksi tulisi seurata Jeesusta.
Kirjassa pohditaan myös sitä, miksi Raamattu on tärkeä, sekä miten suhtautua julkisuuteen, tunteisiin ja muutoksiin.

35-vuotisen taiteilijauransa aikana Nina Åström on esiintynyt arviolta 400 vankilassa ja huumeparantolassa eri puolilla maailmaa, varsinkin entisen Neuvostoliiton alueella. Kaikkiaan Åström on työskennellyt yli 30 maassa ja julkaissut 17 albumia, joista Avoin taivas myi platinaa vuonna 2020.
Kirjassaan Åström avaa uskonkysymyksiä ja sisäistä maailmaansa samannimisestä podcastistaan tutuksi tulleella lämpimällä, pohdiskelevalla otteella.

Teos julkaistaan kahtena kaksikielisenä versiona, suomeksi ja englanniksi sekä ruotsiksi ja englanniksi, ja se sisältää aiemmin julkaisematonta kuvamateriaalia.

- Jo nyt kirja onkin herättänyt ilahduttavasti mielenkiintoa myös kotimaan rajojen ulkopuolella, Åström iloitsee.
Julkaisutilaisuudessa on kahvitarjoilu sekä mahdollisuus hankkia kirjaa Åströmin signeeraamana.

Nina Åströmin kirjanjulkaisutilaisuus
la 6.5. klo 19 Kaarlelan seurakuntakodin Anders-salissa.

2023-04-26 14:18:39.0