Kaarlelan kirkon julkisivu-urakka käynnistyi työmaan perustamistöillä

Kaarlelan kirkon julkisivu-urakka alkoi 1. huhtikuuta ja sen on määrä valmistua lokakuun 2022 loppuun mennessä.

Kaarlelan kirkon julkisivuremontti.Kaarlelan kirkon julkisivu-urakka on täydessä vauhdissa. Urakoitsijana toimii kokkolalainen Rakennusliike A. Salonen Oy.

Kellotornin ympärille tulee rakennustelineet huhtikuun loppupuolella, ja ne sääsuojataan takasivuistaan muovipeitteillä. Turvallinen kulku järjestetään pääovelle ja sivuoville, eli kirkko palvelee koko urakan ajan.

Siunauksia ja vihkimisiä ei voi pitää arkisin, mutta viikonloppuisin se on mahdollista. Urakoitsija työskentelee arkisin ma-pe klo 7-18 välisenä aikana. Muina aikoina työskennellään seurakuntayhtymän erityisluvalla, mikäli kirkossa ei ole tapahtumia.
- Kirkon varanneille vihkipareille on tarjottu myös mahdollisuutta vaihtaa vihkipaikkaa, mikäli julkisivuremontin kohteena oleva kirkko häiritsee juhlatunnelmaan pääsyä, kertoo Kokkolan seurakuntayhtymän kiinteistöpäällikkö Veli-Matti Raappana.

Kellotorni on valmiina 31.8.2022 mennessä. Silloin telineet ja sääsuoja on poistettu. Koko kirkko on valmis 31.10.2022 mennessä.

Kuva: Veli-Matti Raappana

2022-04-12 15:26:00.0