Piirroskuva kirkosta ja lapsista.

Pyhäkoulut

Pyhäkoulu on lasten oma pyhähetki, jossa lauletaan, rukoillaan, askarrellaan ja opetellaan tuntemaan Taivaan Isää ja Jeesusta. Lapsi saa ihmetellä ja hiljentyä omalla tavallaan –  kokea Pyhää yhdessä toisten lasten ja turvallisen aikuisen kanssa.

Kenelle pyhäkoulu on tarkoitettu?

Pyhäkoulu on tarkoitettu 4–12-vuotiaille, mutta nuoremmatkin voivat tulla mukaan tutun aikuisen kanssa. Pyhäkouluja on erilaisia, ja niihin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Pyhäkoulut kokoontuvat

• pe klo 18 kansainvälinen pyhäkoulu Kaarlelan seurakuntakodin Tararantissa
  • su klo 10 Kokkolan kirkon pyhäkoulu saarnan aikana kirkon leikkitilassa
  • su klo 11 karenilaisten pyhäkoulu Kaarlelan seurakuntakodin Tararantissa
  • su klo 16 ukrainan-/venäjänkielinen pyhäkoulu Kaarlelan seurakuntakodin Tararantissa, Solossa ja Helena-salissa

Kaikki pyhäkoulut eivät kokoonnu kesällä. Katso tarkemmat kokoontumisajat tapahtumalistauksesta tämän sivun lopusta.

Eerin ja Nemon pyhäseikkailu

Eerin ja Nemon pyhäseikkailu on koko perheelle suunnattu seikkailu. Pyhäseikkailu sisältää yhteisen hartauden ja yhteistä tekemistä. Materiaali ilmestyy noin kerran kuussa Kokkolan suomalaisen seurakunnan nettisivuille. Klikkaamalla otsikkoa pääset Eerin ja Nemon pyhäseikkailuun.

Pyhäkoulun ohjaajia kaivataan

Tehtävä sopii hyvin yläkoululaiselle, toisen asteen opiskelijalle ja aikuiselle. Seurakunta tarjoaa opastusta, materiaalin ja tuen. Ota rohkeasti yhteyttä!

Radiopyhäkoulu

Radiopyhäkoulut ovat noin kymmenminuuttisia hartaushetkiä, jotka koostuvat rukouksesta, hengellisestä lastenmusiikista ja hartauspuheesta. Mikrofonin takana istuvat pääasiassa Oulun seurakuntien lapsityönohjaajat, lastenohjaajat ja papit.
Sunnuntain teema perustuu yleensä päivän evankeliumitekstiin, jonka sisällön radiopyhäkoulu avaa kuulijalle niin että lapsikin sen ymmärtää.

Radiopyhäkoulu sunnuntaisin

varhaiskasvatuksen ohjaaja