Syksyn ensimmäisillä Naisten aamukahveilla puhutaan arvoista

Teksti: Margetta Sarkkinen

Naisten aamukahvit alkavat jälleen Kokkolan seurakuntayhtymän Alasalissa. Syksyn ensimmäisillä Naisten aamukahveilla aiheena on Arvot muuttuvassa ajassa.
Halusitpa tai et, arvot ohjaavat toimintaasi. Asiat, joita pidät tavoittelemisen arvoisina, määrittävät elämäsi suuntaa ja pieniäkin valintoja. Siihen, mitä kohti elämässäsi pyrit, et varsinaisesti voi itse vaikuttaa.

Maailmassa erilaiset arvot ja päämäärät elävät rinnakkain. Joskus on vaikea ymmärtää arvovalintoja, jotka poikkeavat omistamme.
Siksi toivomme usein, että meille läheiset ihmiset omaksuisivat samanlaisen arvomaailman kuin me itse.

Mitä arvot
oikeastaan ovat? Mikä on vanhemman ja kasvattajan rooli arvojen muodostumisessa? Voiko arvoja siirtää? Arvot eivät muodostu tyhjiössä, vaan ne kehittyvät pitkän matkan varrella.
Joillekin tarjoutuu elämässä mahdollisuus kulkea hetken aikaa toisen ihmisen rinnalla, esimerkiksi vanhemmuuden, opettajuuden tai isovanhemmuuden myötä.
Rinnallakulkijan prosessia ja matkaa pohditaan tämän syksyn ensimmäisillä Naisten aamukahveilla Kokkolan seurakuntakeskuksessa.

Omia kokemuksiaan aiheesta on jakamassa Kokkolan suomalaisen seurakunnan seurakuntapastori Lassi Pappinen. Aamukahvit juodaan Alasalissa, jonka jälkeen siirrytään Yläsaliin.

Naisten aamukahvit
Kokkolan seurakuntakeskuksessa la 3.10. klo 9.30.
Aamupalan hinta  7 e.

Thu Sep 24 11:02:10 EEST 2020