Rukous juhlakaupungille

Kristityt kiittävät yhdessä 400-vuotiaasta kaupungistaan

Kokkolan kristityt kiittävät hyvää Jumalaa 400-vuotisesta kaupungistaan ja rukoilevat sen puolesta. Sitä varten Kaarlelan kirkossa vietetään sunnuntaina 6.9. klo 10 luterilainen sanajumalanpalvelus, jossa luterilaisten rinnalla palvelee kristittyjä myös muista kristillisistä yhteisöistä.
Musiikissa palvelevat Gamlakarleby Manskör, Lauluveikot ja Gamlakarleby Hornorkester sekä ortodoksinen kuoro. Myös Sarah Tiainen metodistiseurakunnasta laulaa.
Esirukouksessa palvelevat Kokkolan eri seurakuntien pastorit. Jumalanpalveluksen lopussa kuulemme kaupunginjohtajan tervehdyksen.

Koronasta huolimatta osallistujamäärää ei ole rajoitettu, mutta istumme väljästi kirkossa.
Jumalanpalvelus striimataan Kokkolan suomalaisen seurakunnan Facebook-sivulla, ja sitä voi kuunnella myös seurakunnan nettisivujen sekä Radion Dein kautta.

Kaksikielinen Kokkolan kaupungin 400-vuotisjuhlajumalanpalvelus Kaarlelan kirkossa su 6.9 kl0 10.

Teksti: Jouni Sirviö

Kaarlelan kirkossa sunnuntaina 6.9. järjestettävään kaksikieliseen juhlajumalanpalvelukseen kaupungin tervehdyksen tuo kaupunginjohtaja Stina Mattila. Kuva: Taina Lamminen

2020-09-03 13:04:00.0