Päivämusiikkia torstaisin Kokkolan kirkossa

Kokkolan kirkossa soi kesä–heinäkuussa Päivämusiikki-konserttisarja torstaisin klo 12.

Kokkolan kirkossa soi torstaisin klo 12 kesä–heinäkuussa Päivämusiikki-konserttisarja .
Ensimmäinen konsertti on 4.6. ja siinä musisoivat Juha Korva, kitarat, laulu ja harppu sekä Tuomo Viherjuuri, piano, laulu ja urut. Konsertissa kuullaan rauhoittavia Raamatun Psalmeja: Juha Korva esittää Tommi Kaleniuksen säveltämän Psalmin 23, jonka sanat on muokannut Jari Kekäle, Tuomo Viherjuuri säveltämänsä Psalmin 126 sekä molemmat yhdessä esittävät Viherjuuren säveltämän Psalmin 4. Suurten tunteiden soitinmusiikkina Viherjuuri esittää Muzio Clementin pianosonaatista A-duuri op. 50 nro 1 toisen ja kolmannen osan, Sergei Rahmaninovin Preludin h-molli op. 32 nro 10 sekä J. S. Bachin Preludin ja fuugan G-duuri uruille. Lisäksi lauletaan turvaetäisyydet huomioiden mahdollisesti yhdessä molemmilla kotimaisilla kielillä virret Kiitos nyt Herran sekä ruotsalainen suvivirsi En vänlig grönskas rika dräkt, jonka on säveltänyt Waldemar Åhlén.

Kirkko on avoinna, mutta konsertti myös striimataan Kokkolanseudun Urkuseuran Facebook-sivulle. Ohjelmalehtinen maksaa 6 euroa, mutta vanhaan tapaan pienen alennuksen saa, jos haluaa myös käydä lounaalla yhteistyötahojen kahviloissa (Vohvelikahvila, Con Affetto & Cafe Stiina).

Juha Korva.Tuomo Viherjuuri.

2020-06-01 11:06:00.0