Musiikki ja runot tuovat toivoa ja lohtua

Kynttilä meren rannalla auringonlaskun aikaan.

Kokkolan kirkossa vietetään kesäkuun 15. päivän iltana Toivon ja lohdutuksen hetki sanan ja musiikin äärellä. Vajaan tunnin mittaisen tilaisuuden alussa sytytetään kynttilät rukousalttarille ja alttarin eteen pöydälle. Kirkkoon tulijat voivat halutessaan osallistua kynttilöiden sytyttämiseen. Rauhallinen urkumusiikki ottaa tulijan vastaan ja johdattelee hiljentymään.

Tilaisuuden avaa Kokkolan suomalaisen seurakunnan johtava diakoniatyöntekijä Camilla Honkala. Hän lukee illan teemoihin liittyviä tekstejä ja runoja diakoniatyöntekijä Anu-Marja Kangasvieren kanssa. Musiikista vastaavat kanttorit Ritva Göös ja Tuula Pihlajaharju. Urku- ja pianomusiikin lisäksi kuullaan Ida Tunkkarin esittämää viulumusiikkia. Iltahartauden pitää Anne Kellosalo.

Toivon ja lohdutuksen hetki Kokkolan kirkossa to 15.6. klo 18

2023-06-07 12:29:07.0